Köpvillkor
Betalningsmetoder
På www.caspersobczyk.se kan du betala med:
Dankort, Visa, Mastercard och Mobilepay
Vi tar inte ut några kortavgifter.
Beloppet debiteras ditt kort först när varorna skickas från www.caspersobczyk.se. Du kan aldrig debiteras mer än det belopp som du har godkänt vid köptillfället.
Reservering av belopp
Om du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet omedelbart.
Pengarna är reserverade på ditt kort eller konto fram till:
- Vi tar ut beloppet när vi skickar varorna, eller
- tills pengarna frigörs enligt överenskommelse med din kortutgivare.
Följande betalningsmetoder stöds som betalning på www.caspersobczyk.se.
Kreditkort:
- VISA
- Mastercard
- Mastercard Debit
- Maestro
- VISA Electron
- MobilePay
Observera att kreditkorten måste vara utfärdade av en bank inom EU.
Frakt och leverans
Fri frakt vid köp över 1499 KR. För köp under
DKK 1499 är priset för frakt DKK 59 och priset för hemleverans DKK 89.
Leveransen sker med GLS. Leveranstiden är 2-3 dagar. Vi levererar till hela Sverige.
Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)
Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på www.sobczyk.se
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du;
- Har tagit emot din vara
- Får den sista varan i fysisk besittning vid avtal om leverans av flera olika varor som beställts i en order och levereras var för sig
- Får fysisk besittning av det sista partiet eller den sista delen vid ett avtal om leverans av en vara som består av flera partier eller delar
- Får fysisk besittning av den första artikeln vid avtal om regelbunden leverans av varor under en viss tidsperiod.
Du måste inom 14 dagar från mottagandet meddela oss att du vill ångra ditt köp. Meddelandet kan lämnas genom att skicka ett e-postmeddelande till kontakt@shop-group.dk eller genom att använda standardformuläret för ångerrätt som du hittar längst ner i villkoren. Du kan också skriva till vår Livechat som är öppen på vardagar mellan 09-15. I ditt meddelande eller samtal måste du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt.
Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att ge oss ett tydligt meddelande om detta.
Ångra en del av köpet
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en och samma order.
Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ditt köp.
Returer
Du ska returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter det att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du ska stå för de direkta kostnader som är förknippade med att returnera varan. När du returnerar varor är du ansvarig för att se till att varorna är säkert förpackade. Du bär risken för varan från och med leveranstillfället.
Kostnaden för att returnera varan förväntas uppgå till högst ca 60 DKK.
Paket som inte hämtats ut
Om du inte hämtar ut ditt paket i din valda paketshop - och det returneras till Shop Group ApS efter annullering - drar vi av de faktiska fraktkostnaderna från returbeloppet.
Varornas skick när du returnerar dem
Du är endast ansvarig för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som om du hade provat den i en fysisk butik.
Om varan har prövats utöver vad som beskrivs ovan anser vi att den är begagnad, vilket innebär att du vid hävning av köpet endast får tillbaka en del av eller hela köpeskillingen, beroende på varans kommersiella värde.
För att få full återbetalning måste du göra samma sak som du kan i en fysisk butik. Du kan testa varan, men inte använda den.
Vi rekommenderar att du returnerar varan i dess originalförpackning. Om originalförpackningen saknas kan det leda till en eventuell värdeminskning av varan.
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp som du har betalat till oss. I händelse av en värdeminskning som du är ansvarig för kommer detta att dras av från köpesumman.
Om du utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader till följd av ditt eget val av ett annat leveranssätt än det billigaste standardleveranssättet som vi erbjuder via vår returetikett), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit meddelandet om ditt beslut att frånträda detta avtal. Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna, såvida du inte har lämnat bevis på att du har returnerat dem innan dess.
Om du ångrar köpet måste varorna skickas till:
Shop Group ApS
Torvegade 3
8963 Auning
Du kan också häva köpet genom att lämna ett tydligt meddelande om detta och lämna det personligen på ovanstående adress.
Vad ska jag skicka med i retur?
Vänligen bifoga en kopia av orderbekräftelsen.
Vänligen notera! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott.
Ogiltig rabatt efter retur
När du returnerar en order eller delar av en order som har varit en del av en specialkampanj kan det påverka giltigheten av rabatten på de återstående artiklarna eftersom villkoren för rabatten inte längre är uppfyllda efter returen.
Exempel. Om du har köpt en airfryer och fått en gratis kokbok, men endast returnerar airfryern, kommer du att debiteras kokbokens normalpris eftersom rabatten inte längre gäller.
Om det är något fel på produkten (reklamationsrätt)
Vid köp av varor kan den danska köplagen vara aktuell.
När du handlar på www.caspersobczyk.se har du naturligtvis 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, återbetald eller nedsatt i pris, beroende på den specifika situationen.
En förutsättning är naturligtvis att reklamationen är befogad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadegörande beteende.
Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Produkten måste alltid returneras i korrekt förpackning. Kom ihåg att få ett kvitto på försändelsen så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.
Hur snart ska jag göra en reklamation?
Du måste reklamera inom ”skälig tid” efter att du har upptäckt felet i produkten. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckte felet är reklamationen alltid skälig.
Vid reklamation skickar vi en returetikett till dig
Om du vill reklamera, vänligen kontakta oss på kontakt@shop-group.dk eller via vår livechatt som är öppen mellan 09-15 på vardagar, så skickar vi dig en returetikett som kan användas för att skicka tillbaka paketet.
Varan skickas till:
Shop Group ApS
Torvegade 3
8963 Auning
Vi behöver följande information när du skickar varan till oss
När du returnerar varan ber vi dig att ange vad problemet är så detaljerat som möjligt.
Detta är inget krav, men det underlättar vår ärendehantering och minimerar handläggningstiden för reklamationen.
Vänligen notera! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller liknande.
Tänk på att varan alltid ska returneras i korrekt emballage och kom ihåg att få ett kvitto på avsändandet så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.
Om delar av din beställning saknas
Som regel skickas din beställning alltid i en försändelse. Vid större beställningar kan det dock förekomma att beställningen delas upp i 2 paket och därmed 2 försändelser. Om du saknar delar av din order som inte har kommit fram, vänligen meddela vår kundtjänst på kontakt@shop-group.dk och bifoga en bild på den mottagna varan och allt emballage. Denna anmälan måste göras senast 4 dagar efter att paketet har anlänt. Vi kan inte garantera att ärendet kan behandlas om förpackningar och lådor slängs under pågående ärende.
Vad vi gör med din personliga information (integritetspolicy)
För att du ska kunna ingå ett avtal med oss på www.caspersobczyk.dk behöver vi följande uppgifter:
Namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
Vi registrerar och lämnar ut de personuppgifter som är nödvändiga för att vi ska kunna leverera produkten till dig.
Personuppgifterna registreras hos Shop Group ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.
Vi samarbetar även med ett antal andra företag som lagrar och behandlar uppgifter. Dessa företag behandlar endast uppgifter för vår räkning och får inte använda dem för sina egna syften.
Vi arbetar endast med personuppgiftsbiträden inom EU eller i länder som kan erbjuda ett adekvat skydd för dina uppgifter.
När personuppgifter samlas in via vår webbplats ser vi till att det alltid sker genom att du ger ditt uttryckliga samtycke så att du informeras om exakt vilka uppgifter som samlas in och varför.
Direktören för Shop Group ApS har tillgång till den information som finns registrerad om dig.
Personuppgiftsansvarig på www.caspersobczyk.se är Oskar Cordes
Vi lagrar inte kunddata krypterat.
Vi överför inte kunddata krypterat.
Om du anser att uppgifterna är felaktiga har du rätt att få dem rättade. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Till exempel om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte som vi behövde dem för. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kontakt@shop-group.dk
Klagomål
Om du vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta vår kundtjänst på kontakt@shop-group.dk
Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till Europeiska kommissionens onlineportal för klagomål här - http://ec.europa.eu/odr
För att du ska kunna lämna in ett klagomål måste den vara eller tjänst som du vill klaga på ha kostat minst 1 110 danska kronor och högst 100 000 danska kronor. För reklamationer av kläder och skor gäller dock att priset måste ha varit minst 720 DKK. Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.
Standardformulär för annullering
(Detta formulär ska endast fyllas i och returneras om ångerrätten åberopas)
Till:
Shop Group ApS
Torvegade 3
8963 Auning
kontakt@shop-group.dk
Jag meddelar härmed att jag vill utnyttja min ångerrätt i samband med mitt köpeavtal avseende följande varor/tjänster:
Beställt den: ______________________
Mottaget den: ______________________
Konsumentens namn: _______________________________________________
Konsumentens adress: _______________________________________________
Konsumentens underskrift: _______________________________
Datum: _________________
(endast om innehållet i formuläret meddelas på papper)
Villkoren uppdaterades senast den 25.05.2023