Återbetalningspolicy

Ångra en del av köpet

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en och samma order.

Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ditt köp.


Returer

Du ska returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter det att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du ska stå för de direkta kostnader som är förknippade med att returnera varan. När du returnerar varor är du ansvarig för att se till att varorna är säkert förpackade. Du bär risken för varan från och med leveranstillfället.

Kostnaden för att returnera varan förväntas uppgå till högst ca 60 DKK.

Paket som inte hämtats ut

Om du inte hämtar ut ditt paket i din valda paketshop - och det returneras till Shop Group ApS efter annullering - drar vi av de faktiska fraktkostnaderna från returbeloppet.

Varornas skick när du returnerar dem

Du är endast ansvarig för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som om du hade provat den i en fysisk butik.

Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anser vi att den är använd, vilket innebär att du vid eventuell hävning av köpet endast får tillbaka en del av eller hela köpesumman, beroende på varans handelsvärde.

För att få full återbetalning måste du göra samma saker som du kan göra i en fysisk butik. Du kan testa varan, men inte använda den.

Vi rekommenderar att du returnerar varan i dess originalförpackning. Om originalförpackningen saknas kan detta leda till en eventuell värdeminskning av varan.

 

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp som du har betalat till oss. I händelse av en värdeminskning som du är ansvarig för kommer detta att dras av från köpesumman.

Om du utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader till följd av ditt eget val av ett annat leveranssätt än det billigaste standardleveranssättet som vi erbjuder via vår returetikett), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit meddelandet om ditt beslut att frånträda detta avtal. Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna, såvida du inte har lämnat bevis på att du har returnerat dem innan dess.

Om du ångrar köpet ska varorna skickas till:

Shop Group ApS
Torvegade 3
8963 Auning

Du kan också häva köpet genom att lämna ett tydligt meddelande om detta och lämna det personligen på ovanstående adress.

 

Vad ska jag skicka med i retur?

Vänligen bifoga en kopia av orderbekräftelsen.

Vänligen notera! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott.

 

Om det är något fel på produkten (reklamationsrätt)

Vid köp av varor kan den danska köplagen vara aktuell.

När du handlar på www.caspersobczyk.dk har du naturligtvis 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, återbetald eller nedsatt i pris, beroende på den specifika situationen.

En förutsättning är naturligtvis att reklamationen är befogad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadegörande beteende.

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Produkten måste alltid returneras i korrekt förpackning. Kom ihåg att få ett kvitto på försändelsen så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.
 

Hur snart ska jag göra en reklamation?

Du måste reklamera inom ”skälig tid” efter att du har upptäckt felet i produkten. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckte felet är reklamationen alltid skälig.

 

Vid reklamation skickar vi en returetikett till dig

Om du vill reklamera, kontakta oss på kontakt@shop-group.dk eller via vår livechatt som är öppen mellan 09-15 på vardagar, så skickar vi dig en returetikett som du kan använda för att skicka tillbaka paketet.

Varan skickas till:

Shop Group ApS
Torvegade 3
8963 Auning

 

Vi behöver följande information när du skickar varan till oss

När du returnerar varan ber vi dig att ange vad problemet är så detaljerat som möjligt.

Detta är inget krav, men det underlättar vår ärendehantering och minimerar handläggningstiden för reklamationen.

Vänligen notera! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller liknande.

Tänk på att varan alltid ska returneras i korrekt emballage och kom ihåg att få ett kvitto på avsändandet så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.
 

Standardformulär för annullering

(Detta formulär ska endast fyllas i och returneras om ångerrätten åberopas)

Till:

Shop Group ApS
Torvegade 3
8963 Auning
kontakt@shop-group.dk

Jag meddelar härmed att jag vill utnyttja min ångerrätt i samband med mitt köpeavtal avseende följande varor/tjänster:

Beställt den: ______________________   

Mottagen den: ______________________


Konsumentens namn: _______________________________________________

Konsumentens adress: _______________________________________________


Konsumentens underskrift: _______________________________   

 Datum: _________________

(endast om innehållet i formuläret meddelas på papper)